Piano, klassinen

PIANO ON SUOSITUMPIA soittimia, soveltuuhan se sekä soolo- että yhteissoittoon.

Pianonsoitto aloitetaan yleisimmin n. 6 – 8 -vuotiaana. Oma soitin on edellytys opiskelulle. Vuokrasoittimella tai digitaalipianolla pääsee alkuun. Digitaalipianoa valittaessa kannattaa äänen lisäksi kiinnittää huomiota erityisesti soittimen kosketukseen (painotettu koskettimisto). Akustisen pianon virityksestä on tärkeää huolehtia säännöllisesti, viritystä suositellaan n. vuoden välein.

Opetus ja ohjelmisto suunnitellaan kullekin oppilaalle yksilöllisesti. Opetus voi painottua yksinomaan rytmimusiikin ja pop-kappaleiden soittoon. Koulussamme on myös mahdollisuus klassisen piano-musiikin opiskeluun ja suorittaa pianonsoitossa tasokursseja rytmimusiikin tai klassisen linjan tavoitteiden mukaan.

Tanja Anttila
Sinikka Holma-Peets
Susanna Keltti-Laine
Elena Meyke
Aino Heimonen
Julia Ilomäki

ITÄKESKUS: Itäkeskuksen peruskoulu, Jäätanssipolku 1, 00900 Helsinki

Vartiokylä

Lauttasaari

VUOSAARI: Merilahden peruskoulu, Jaluspolku 3, 00980 Helsinki

Piano, rytmimusiikki

PIANO ON SUOSITUIMPIA opetussoittimia, sillä se soveltuu sekä soolo- että yhteissoittoon.

Rytmimusiikkiin painottuvan pianonsoiton opetuksen tavoitteena on teknisten valmiuksien kehittäminen ja rytmimusiikin eri tyylilajeihin tutustuminen ja tyylinmukaisen tulkinnan omaksuminen osaavien opettajiemme avustuksella.

Opetus ja ohjelmisto suunnitellaan kullekin oppilaalle yksilöllisesti. Koulussamme on mahdollisuus suorittaa pianonsoitossa tasokursseja rytmimusiikin linjan tavoitteiden mukaan.

POHJOIS-HELSINKI:
Viljatie 4D, 00700 HKI, Malmi

ITÄ-HELSINKI:
Itäkeskuksen peruskoulu, Jäätanssipolku 1, 00980 HKI

Koskettimet

KOSKETTIMET on edullinen hankkia ja usein sillä hankitaan ensituntuma ”koskettimien maailmaan”. Keyboardin koskettimisto ei ole painotettu ja yleensä koksettimisto on 4-5 oktaavia. Keyboardilla saa kuitenkin mukavasti tuntumaa myös pianonsoittoon sillä nykyisiin kosketinsoittimiin voi hankkia ja liittää myös sustain-pedaalin. Kosketinsoitin tunneilla opetelleen käyttämään soitinten laajoja rytmi- ja säestysominaisuuksia. Ohjelmisto painottuu uudempaan kevyeen musiikkiin.

Viljatie 4D, Malmi
Itäkeskuksen peruskoulu

KOKEILE ENSIN

Voit tutustua opetukseen ja opettajaan 3-5 kerran kokeilupaketilla. Päätä vasta kokeilujakson jälkeen haluatko jatkaa opintoja.