Musiikin perusteet (Tohtori Toonika -ryhmät)

MUSIIKIN PERUSTEET ON JAETTU neljään kurssiin: 1a, 1b, 2a ja 2b. Kukin kurssi kestää lukuvuoden.

Musiikin perusteet -opintojakso sisältyy instrumenttiopetuksen lukukausimaksuun. Sopiva aloitusikä on 9-10v. Vanhemmille opiskelijoille pyritään järjestämään oma ryhmänsä. Opintojakso koostuu pienistä osasuorituksista ison loppukokeen sijaan, joten säännöllinen tunneille osallistuminen on tärkeä.
Lähtökohtana on oppilaan instrumenttiopintoja tukevat käytännön musisoinnin tarpeet.

Opintojakson keskeistä sisältöä ovat:

• musiikin peruskäsitteet ja nuottikirjoitus
  • rytmin ja melodian luku- ja kirjoitustaito
  • harmonian perusteet, sointumerkit ja soinnuttaminen
  • musiikin historian ja eri tyylien tuntemus

Musiikin perusteet sisältyy lukukausimaksuun.
Ryhmiä perustetaan ennakkoilmoittautumisten perusteella.

Malmilla

Ajankohdat

Keskiviikkoisin 19.30 – 20.15

Torstaisin 18.00-18.45 (varalla jos tarvetta toiselle ryhmälle)

Opettajat

Mikael Suomela

Opetuspaikat

Viljatie 4D, 3. kerrokset teorialuokka

Itäkeskuksessa

Ajankohdat

Tiistaisin klo 17.00-17.45. (HUOM! Ryhmä perustetaan jos riittävä määrä oppilaita ilmoittautuu ennakkoon)

Opettajat

Mikael Suomela

Opetuspaikat

Itäkeskuksen peruskoululla osoitteessa Jäätanssipolku 1, luokka A315

Musiikkiohjelmat

UUTUUS (ryhmä perustetaan jos saadaan riittävä määrä ennakkoilmoittautumisia):

MUSIIKKITEKNOLOGIA OHJELMAT kuten Garageband, Creator, LogicAudio ja Ableton Live ohjelmat.

Ryhmä perustetaan mikäli riittävä määrä kiinnostuneita saadaan mukaan. Vaatimuksena oma kannattava tietokone.
Ilmoittautumiset: musakoulu@musakoulu.net.

Sävellyksen ja teorian masterclass

SÄVELLYKSEN JA TEORIAN MASTERCLASS kehittyneemmille opiskelijoille. Opettajana Ville Vokkolainen.

Ke klo 18:30 Itäkeskuksen peruskoulussa kehittyneemmille ja musiikin alalle -suuntautuvien opetus.