Osaavaa ja kannustavaa musiikinopetusta

Lapselle >
Nuorelle >
Aikuiselle >

Musiikkikoulussamme voit opiskella klassista musiikkia tai rytmimusiikkia (pop/jazz/rock). Otamme mielellään kaikenikäisiä oppilaita ja meillä voit harrastaa soittamista – ikään, osaamiseen tai tavoitteisiin katsomatta. Opiskelupaikat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä ilman pääsykokeita tai tasovaatimuksia. Haluamme tehdä opiskelusta hauskaa, iloista sekä rentoa mukavien ja nuorekkaiden opettajien johdolla. Koulumme saa Helsingin kaupungin toiminta-avustusta, joka mahdollistaa edulliset lukukausimaksut.

Soitinopetus LAPSELLE

Milloin musiikin harrastamisen ja soittamisen voi aloittaa ja mikä olisi hyvä aloitussoitin?

Nuorimmat oppilaamme ovat 5-6 -vuotiaita . Suosittuja aloitussoittimia ovat viulu, piano ja rummut. Kitaransoitto on parasta aloittaa vasta kouluikäisenä, suositeltava aloitussoitin on myös ukulele, joka on keveytensä ja pienuutensa ansiosta on helppo aloitussoitin. Ukulelestä on luontevaa siirtyä kitaraoppilaaksi kun sormet ovat vahvistuneet ja muutenkin musiikin perusteita on jo hieman hallinnassa. Uutuutena opetussoitinvalikoimassamme on 2-rivinen hanuri, joka on erittäin mielenkiintoinen soitintuttavuus. Yläikärajaa soittamisen aloittamiselle ei ole, monet vähän vanhempanakin aloittaneet oppilaamme ovat päässeet hyviin tuloksiin ja jopa musiikin ammattiin saakka.

Musiikin tekemisen parissa on iloa ja vapautta sekä runsas määrä onnistumisen kokemuksia

Uskomme, että musiikki on jokaisessa ihmisessä sisäsyntyinen asia, jonka pariin voi tehdä matkaa kukin omalla tavallaan. Lapsella tuo matka alkaa laulun ja leikin kautta soittotunneillamme ja nuottien opiskelu tulee vasta kouluikäisenä.

Oppilaana musiikkikoulussa

Musiikkia voi opiskella ja harrastaa monella eri tavalla, hyviä ja päteviä yksityisopettajia löytyy, on kansalais- ja työväenopistot, nuorisotalot, bändikerhot jne. Monesti kuitenkin laadukas yksityisopetus on se paras vaihtoehto jonka piirissä musiikkikoulumme oppilaista suurin osa on. Kannattaa vertailla eri vaihtoehtoja, sekä hintoja ja mitä mahdollisuuksia musiikkikoulu tuo tullessaan. Koulussamme mm. musiikin teoriaopetus (Tohtori Toonika-ryhmät) kuuluvat kaikille ilmaisena lisänä lukukausimaksuun.

Soitinopetus NUORELLE

Onko liian myöhäistä aloittaa?

Suurin osa 12-16 vuotiaista aloittajistamme aloittaa sähkökitaralla, sähköbassolla, rummuilla, hanurilla tai puhallinsoittimilla. Haemme kouluumme myös uusia sellonsoittajia, sello on erittäin monipuolinen soitin ja jousisoitinperheen toiseksi suurin soitin. Sellonsoiton voi aloittaa jo 8-10 vuotiaana. Pop/jazz/rytmimusiikki laulu on myös hyvin suosittua 14-16 vuotiaiden parissa.

Rock’n Roll Never Dies

Soittotunneillamme opit kovimmat riffit, rock-kvintit ja voimasoinnut joilla saat kaverisi hämmästymään! Mikäli haluat säestää lauluasi kitaralla tai pianolla niin meiltä löytyy asiansa osaava opettaja opettamaan tarvittavat soinnut ja käännökset laulusi taustalle. Mikäli haluat soolo-uralle niin siihenkin löytyy ”reseptit”, tule kokeilemaan ja yllättymään!

Soittaminen ja koulu

Musiikin harrastaminen vaikuttaa positiivisesti opiskeluun ja parantaa tutkitusti oppimistuloksia. Mitä enemmän soitetaan ja lauletaan, sitä vähemmän nuoret reagoivat yllättäviin ja häiritseviin ääniin. Tutkimusten mukaan mm. musiikki tehostaa aivotoimintoja. Musiikkiharjoittelun avulla vahvistuneet aivoalueet konkreettisesti suurenevat.

Soitinopetus AIKUISELLE

Miksi aloittaa soittaminen aikuisena?

Koulumme oppilaista jopa kymmeniä on yli 20-vuotiaita aikuisia aina innokkaisiin eläkeläisiin harrastajiin saakka. Aikuisoppilaiden parissa on monia uudelleen soittamisen aloittaneita viulisteja, pianisteja, hanuristeja ja puhallinsoittajia. Aikuiset ovat iso osa myös laulajiamme, voit opiskella rock tai jazz laulua yhtä hyvin kuin tangoja tai iskelmiä, unohtamatta oopperaa ja klassista laulua.
Voit tulla kouluumme kokeilemaan myös bändissä soittamista. Uusia yhtyeitä muodostetaan tarpeen mukaan ja pyrimme luomaan samantasoisista soittajista erilaisia kokoonpanoja.

Pelkäätkö ettei sinulla ole aikaa riittävästi?

Hyvin monet aikuisoppilaamme käyvät tunneilla joka toinen viikko. Voimme myös räätälöidä sinulle sopivan kertamäärän jonka tunnit voit käydä opettajasi kanssa erikseen sopimallasi tavalla.

Mikä soitin ja jos haluan opiskella kahta eri soitinta?

Voit vaihtaa opetussoitinta vaikka puolessa välissä lukukautta, tai voit valita 2 eri soitinta joita opiskelet vuoroviikoin. Pyrimme luomaan sinulle räätälöidyn ohjelman, jonka mukaan kehityt omien toiveidesi mukaan. Voit tulla kouluumme myös lapsesi kanssa ryhmätunnille tai vaikka samaan aikaan eri opettajien yksityistunneille. Kuuntelemme toiveitasi ja pyrimme toteuttamaan ne.

Voit maksaa harrastuksen myös kulttuuriedulla!

Meillä maksuna käyvät Smartum-, ePassi, Edenred- ja EazyBreak-kulttuuriedulla. Huomaathan, että etua käyttäen voit maksaa oman harrastuksesi, ne eivät käy lasten harrastusmaksuihin.

KOKEILE ENSIN

Voit tutustua opetukseen ja opettajaan 3-5 kerran kokeilupaketilla. Päätä vasta kokeilujakson jälkeen haluatko jatkaa opintoja.